Företagsinformation
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av:
Repro Restaurangprodukter AB
Knivgatan 9
212 28
Organisationsnummer: 556527-3371
Telefonnummer: 040- 29 55 65
E-postadress: info@repro.se
1. Beställning, Betalning & Priser
1.1 Beställning: Alla beställningar som görs hos Repro är bindande. Genom att placera en beställning accepterar kunden alla köpvillkor som anges här.
1.2 Betalning: Betalning måste ske enligt de angivna betalningsmetoderna på vår webbplats eller enligt avtalade villkor för företagskunder. På angivna priser tillkommer 25% moms. Köpet görs genom kortbetalning. American express, Mastercard och Visa är korttyper som accepteras vid betalning.
1.3 Priser: Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
2. Leverans och Returer
2.1 Leverans: Leveranstiden är i normala fall inom 1-4 dagar med undantag av om varan är slut. Om en vara är tillfälligt slut, meddelar vi dig beräknad leveranstid.
Repro strävar efter att leverera produkter i tid. Leveranstider kan variera beroende på destinationen, och företaget kan inte hållas ansvarigt för förseningar utanför dess kontroll. Vid varje köp tillkommer en frakt på 175 kr exkl. moms. Detta gäller i hela Sverige. Vid leverans till andra länder vänligen kontakta oss.
2.2 Returer: Returer accepteras endast om produkten är defekt eller skadad vid leverans. Kunden måste rapportera defekten inom 7 dagar från mottagandet. Produkten ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.
3. Garanti, Reklamationer & Ångerrätt
3.1 Garanti: Vi på Repro är fast beslutna att erbjuda högkvalitativa produkter som möter och överträffar dina förväntningar. För att visa vårt förtroende för våra produkter erbjuder vi stolt en 1-årig garanti. Vår 1-åriga garanti täcker eventuella tillverkningsfel eller defekter i IONICS under en period av ett år från köpdatumet. Om du upptäcker någon sådan defekt, kommer vi att antingen reparera produkten eller ersätta den med en ny, beroende på vad som är mest lämpligt. Det är viktigt att notera att garantin inte täcker skador som orsakats av felaktig användning, missbruk, olyckor eller andra omständigheter som ligger utanför normalt slitage och åldrande av produkten.
3.2 Reklamationer: Om en vara är felaktig, defekt eller slutar fungera vill vi naturligtvis rätta till det. När du får hem din leverans vänligen kontrollera innehållet med en gång. Om något är fel i leveransen eller på någon vara, kontakta oss inom 7 dagar. Vid eventuell reklamation står vi för fraktkostnaden. Produkten ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.
3.3 Ångerrätt: Endast privatkonsumenter har ångerrätten och alltså möjlighet att returnera en vara. Eventuella företagskunder omfattas alltså inte av denna policy. Önskas en privatkonsument returnera varan ska de stå för fraktkostnaderna tillbaka till Knivgatan 9. En retur ska ske senast 14 kalenderdagar från att beställningen mottagits. Denna period motsvarar ångerfristen. Om konsumenten nyttjar ångerrätten betalas de tillbaka inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Produkten ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
4. Sekretess och Personuppgifter
4.1 Sekretess: Kundens personuppgifter behandlas enligt Repros integritetspolicy. Kunden samtycker till behandlingen av sina personuppgifter genom att använda webbplatsen eller placera en beställning.